Åtta dagar senare

Här var det dött. Jag har inte läst någonting på sju dagar nu, fastnat i mitten på boken. Har inte heller tränat på flera dagar. Endast spenderat tiden på att träffa människor och inte träffa människor.
Ser på facebook att det är många som ska på Avicii idag eller imorgon, har inte så stor koll när exakt men jag vet att det skulle vara den här helgen iallfall. Säkert kul om man gillar dom/den men inget som låter så lockande i mina öron. Finns inte direkt något band eller någon artist jag skulle åka långt för att se, låter jättetråkigt men finns ingen jag tycker är så bra. Har ju vart och sett Shakira, Tyler Ward, Håkan Hellström, Alice Cooper och massa andra och Tyler Ward var den roligaste konserten jag vart på.
 
Nej nu ska jag kolla på Big Bang Theory, hejsvejs.

 

Gömda

Sitter och lyssnar på Green day för tillfället, mycket bra musik. På de senaste tiden har jag bland annat börjat kollat på Breaking bad igen och börjat läst böcker. Är på säsong fem av breaking bad nu, en bra serie men tråkigt att jag har så få av avsnitt kvar.
Började läsa Gömda (av Liza Marklund) för någon dag sedan. Nu har jag påbörjat fortsättningen av den, Asyl. Väldigt bra böcker, anledningen till att jag inte läst dem tidigare är att jag för ett par år sen läst en av Liza Marklunds böcker och tyckte inte alls om den.

"Boken handlar om "Maria Eriksson" som efter att ha haft ett förhållande med en man och fått en dotter med honom träffar en ny man, som hon gifter sig med och får ytterligare ett barn med. Detta gör hennes före detta rasande och han förföljer hela familjen. Det svenska samhället står maktlöst. Hans våldsamhet och hotelser gör att daghemmet kräver att Mia tar ut sin dotter från daghemmet. Åker han i fängelse blir det bara en kortare tid, och under tiden tar hans kompisar över förföljelsen. Hela familjen måste gömma sig som flyktingar i eget land. Till slut måste de fly utomlands eftersom de aldrig kommer undan sina förföljare i Sverige." - Wikipedia
 

Krog

Åkte till Falun igår vid tjugo över 6. Gick hem till Marie och började fixa oss. Drog till Etage vid elva tror jag klockan var. Mycket folk på krogen och hade skitkul. Vart en mycket lyckad kväll!:)

 
 

Lack

Vaknade för ett par timmar sen. Hade gärna sovit ett par timmar till eller vaknat nu ungefär så tiden gått lite fortare. Har iallafall hunnit duscha och sen åkt ner till Rättvik och tankat och tagit ut pengar.
Mamma hittade mina lackleggings igår, så bra, har trott att jag sullat bort dom helt och hållet. Nej nu ska jag föna håret och börja platta det lite.

Världens finaste kanin

Glad alla hjärtans dag allihopa. Många människor håller på att säger att "alla hjärtans dag" är onödigt och inget att fira, men oftast samma människor som säger så om jul, midsommar, påsk och allt. Jag firar inte alla hjärtans dag och har aldrig gjort men jag håller ändå inte på att trycka ner den dagen, det är ju en rätt kul grej ändå och kul för dom som firar.

Och så hade min lilla Joppe fyllt hela tretton år idag om han levt. Helt sjukt att tiden går så snabbt. Har haft han i åtta år, och det är ju en rätt stor del av mitt liv. Han var så snäll och söt, kunde gå lös på gården och gjorde aldrig någon illa. ♥
 

Come Around Sundown


Böcker

Åkte ner och tränade idag, kunde inte igår på grund av extrem träningsvärk i armarna, har aldrig vart med om något liknande, kunde knappt röra mig och ändå körde jag inte armar så länge.
Följde med brorsan till syrran igår, lånade några böcker, har inte börjat läsa än men ska nog göra det ikväll. Träffade även Matilda:) ♥
På Lördag blir det att dra ut, blev ju inget förra helgen så. Ska bli kul.
 
 
 

Armar

Tränade imorse med Manda, ska träna imorgon igen. Så har jag testat en annan sorts "dietshake" som heter god balas, mycket godare än modifast. Hoppas verkligen att det funkar, så himla pepp, vem vill inte ha en snygg kropp lixom?
Är helt öm i armarna just nu, tränade dom idag och lite ben också men med tanke på att jag i stort sätt aldrig kör armar så tar det rätt mycket på en gång ändå och kommer nog kännas rejält imorgon.

 

Handen i fickan


Modifast

Kan inte påstå att jag mått sådär jättebra i helgen, av lite olika anledningar. Men ny vecka, ny start.
Kollade på The walking dead imorse, efter jag blivit väckt av plogbilen. Åh, äntligen är det tillbaka. Mina Måndagar har kännts lite smått tomma på sista tiden, haha nejdå.
Har vart ner till gymmet och tränat idag, även bestämt mig för att verkligen satsa på att gå ner i vikt, kan ha kanske fyra par jeans av de (minst) tjugo som jag äger och det suger ju, speciellt med tanke på att jag kunde få på mig några av dom i gymnasiet och nu går dom inte ovanför låren. Tycker inte jag ser så mycket tjockare ut nu än vad jag var i gymnasiet men det har jag tydligen blivit. Ska börja på sån där pulverdiet, modifast heter det, byta ut alla måltider utom middag mot modifast och självklart tänker jag minska på portoinerna på middagen och inte trycka i mig massa cola och chips och sånt skit på helgerna.
Testade den där modifastgrejej med chokladsmak, smakade nästan som chokladpudding fast kanske inte riktigt lika gott, ska testa jordgubb nästa gång.


Sökt jobb

Idag har jag vart i Mora, hos syrran. Hon hjälpte med mammas dator och pappas telefon och så gick vi in på ö&b en sväng. Har även kollat på en film. Och sökt jobb, så jag hoppas verkligen nu, vill ju fllytta till Mora.
Nu ska jag fortsätta lyssna på musik eller kanske kolla på något avsnitt av Supernatural.

(Ja bilden är från ett riktigt avsnitt.)

The walking dead

Inatt börjar The walking dead igen, åh som jag har längtat! Men jag väntar till imorgon bitti för att kolla, jag orkar nog inte kolla vid två-tre inatt och om jag skulle göra det så skulle jag få lov att se reklam massa gånger.
Jag tror faktiskt inte någon av "huvudpersonerna" (jag räknar inte bara Rick som huvudperson) kommer att dö på flera avsnitt om ens i den här säsongen, om någon dör så gissar jag på Beth eller Maggie. Om Michonne, Rick, Carl, Daryl, Carol eller Glenn skulle dö så skulle jag bli rättså chockad.


Yatzi

What song do you listen to when you're feeling down? - Finns ingen speciell låt, olika varje gång.

Do you drink Tea or Coffee? - Inget men måste jag välja så väljer jag te.

How many languages can you speak? - Svenska och engelska är de enda språken jag kan flytande.

Tell us three fears. - Getingar, bromsar och krokodiler/hajar, sånna där hemska saker.

What was the last board game you played? - Yatzi kanska, räknas det? Annars vet jag inte.

What was the last book you read? - The fault in our stairs, skitbra.

Have you ever walked into a glass door? - Inte vad jag minns.

Who's your biggest celebrity crush? - Tom Hiddleston.

What would you do with 1 million dollars? - Köpa en lägenhet på ett ställe dit snön inte kommer, tatuera mig, resa.

What is one thing you'd like to change/fix? - Min hårfärg kanske, visst trivs jag i den jag har men det är roligt med förändring.

Post a pic of your lovely face. - Inte igen.

Name three of your favourite blogs. - Läser bara syrrans, ewes och händens.

Name three Disney movies that you adore. - Frost var ju bra och trassel, sen vet jag inte.

When's your birthday? - 1 Juli.

What do you aspire to be? - Jag vet inte.

Do you play/watch sport? - Nej, ibland på tv-spel men inte annars.

Do you play an instrument? - Nej men det skulle vara kul att lära sig.

What's your favourite colour? - Olika från dag till dag, idag har jag ingen speciell favoritfärg.

What is your favourite animal - Katt och hund, kaniner är också söta.


Blyerts

Hade planerat att dra på Etage ikväll men det blev tyvärr inte av, så jag får spendera ännu en kväll ensam. Men det gör inte så mycket, tror att jag ska ta fram papper och pennor och rita lite och denna gången blir det med blyerts. Blyerts, vilket konstigt ord.
Jag har städat lite idag iallafall, imorgon blir det nog att fortsätta. Skulle ha behövt en ny garderob, min har fallit sönder helt, har inga hyllor som sitter kvar i den så alla mina kläder ligger på varandra där inne och utanför, så det ser ju inte speciellt fint ut just nu.
 
 

Wrong direction


♠♥♣♦

 
 
 
 

Flappy Bird

Flappy Bird, ett spel som alla verkar spela nu. Har inte spelat det speciellt många gånger, mitt rekord är nu fyra, jag trodde det var betydligt högre men det var tydligen bara någonting jag drömde inatt.
Har sett folk som fått över hundra poäng, helt sjukt, det går ju lixom inte.

"Who the hell speaks swedish?"

 

Ansikte

Tog fram mina pennor och papper idag, men bestämde mig för att måla med akvarellfärg istället, vilket jag inte har gjort på jättelänge. Sist målade jag av en Ikea tavla fast helt i rosa istället för svart, får se om jag kanske lägger upp en bild på den sen.
Hittade även en brun penna som är väldigt bra att måla träd och sånt med, fast använde den inte idag men det är ju bra att ha ifall jag någon gång skulle få för mig att rita ett landskap eller något.
Här är bilden jag målade idag.

 

Vinter

 

:)

 
 

En svartvit bil


 

Frågor och svar

ALLMÄNT:

1. Namn? Amanda.

2. Ålder? 19.

3. Vart bor du? I Dalarna.

4. Bor tillsammans med? Mamma, pappa och en av mina bröder.

5. Husdjur? Har haft kanin och katt.

6. Färg på ditt hus? Rött.

7. När är du född? För 19 och ett halft år sen ungefär.

8. Klass? Min senaste klass var mp3a men nu går jag inte i skolan.

9. Vilket år tar du studenten? Tvåtusentretton.

10. Något jobb? Nej, håller på att söker jobb.

11. När ska du sova ikväll? Jag vet inte.

13. Duschat idag? Nej.

14. Kramat någon idag? Nej.

15. Pussat någon idag? Nej.

16. Vad har du ätit? Kött och pommes.

17. Dagens klädsel? Jeans, linne och en gul tjocktröja.

18. Dagens smink? Inget.

19. Dagens sötnos? Ingen.

20. Dagens roligaste? Jag är rätt så rolig ibland.

21. Har du många vänner? Inte många men jag har vänner.

23. Vem kramade du senast? Oj, jag har ingen aning faktiskt.

24. Vem pussade du senast? Ingen aning där heller.

25. Hur många har varit otrogna med dig? Ingen.

27. Har du pojk-/flickvän? Nej.

28. Vem pratade du med i telefon senast? Pappa.

29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det?  Privat.

31. Film? Jag gillar Marvelfilmerna, annars brukar jag kolla på skräckfilmer rätt ofta. Jag kollade på The Impossible idag, den var väldigt bra men sorglig.

32. Låt? Just nu lyssnar jag på någon Green Day låt. Jag vet inte vad min favoritlåt heter.

33. Mat? Lax i ugnen med potatis och rotfrukter.

34. Dryck? Vatten just nu.

37. Stad? Jag vet inte.

38. Land? Har inte vart i så många länder med hittills är Grekland mitt favoritland.

39. Ämne i skolan? Idrotten i gymnasiet var rätt kul ibland och bild och foto.

40. År? En stor del av tvåtusentretton var jävligt bra men jag hoppas tvåtusenfjorton blir minst dubbelt så bra.

SENASTE:

41. Personen du tänkte på? En människa som jag inte borde tänka på.

42. Drickan du drack? Vatten nyss.

43. Gången du spydde? Jag vet inte, flera månader sen iallafall

44. Gången du grät? Idag, jag läste ut The fault in our stairs, och jag är inte typen som skulle grina till en bok. Och i år kommer den på film också...

45. Pizzan du åt? Hawaii.

46. Gången du var i Göteborg? Har nog aldrig vart i Göteborg, men i närheten kanske.

47. Gången du var i Stockholm? Jag vet inte, studentkryssningen kanske, jag minns inte om jag varit där efter.

48. Gången du var hög? Aldrig.

49. Personen som såg dig gråta? Oj, jag vet inte, ogillar att gråta inför människor.

 

ANTINGEN ELLER:

51. Svart eller vitt? Svart.

52. Hund eller katt? Gillar både katter och hundar.

53. Ut och festa eller hemma och mysa? Ut och festa och träffa människor.

54. Tv-spel eller datorspel? Tv-spel.

55. Singel eller upptagen? Singel.

57. Lunarstorm, helgon eller playahead? Har inget av de.

58. Ragga eller bli uppraggad? Haha jag vet inte.

59. Big Brother eller Paradise Hotel? Aldrig följt något av de men båda kan vara ganska roande att kolla på.

60. Svart hår eller blondt? Brunt.

61. Blåa ögon eller bruna? Blåa.

62. Choklad eller lakrits? Choklad, ogillar lakrits väldigt mycket.

63. Göteborg eller Stockholm? Har bara varit i Stockholm, dom har bra shopping där.

64. Högerhänt eller vänsterhänt? Högerhänt.

65. Coca-Cola eller Fanta? Cola.

66. Pizza eller kebab? Pizza.

67. Randigt eller prickigt? Randigt.

68. Älska eller älskas? Båda.

69. Leva eller dö? Man ska passa på att leva innan man dör.

 

ANTAL:

70. Personer du älskar? Jag vet inte, det är endel.

71. Personer du hatar? Jag vet inte, fem kanske.

72. Personer som sagt jag älskar dig? Till mig? Jag vet inte, den listan är inte lång haha.

73. Personer som hatat dig? Jag tror ingen hatar mig faktiskt.

74. Glassar du ätit på en dag? En gång åt jag sju glassar på en dag tror jag... Hahaha pinsamt men sant.

75. Festivaler du varit på/ska på detta året? Har inga planerade.

76. Gånger du haft minnesluckor? Jag vet inte, endel iallafall.

77. Piercingar har du? Näsan och fem i öronen.

78. Personer du saknar just nu? Finns endel.

79. Gånger ditt hjärta brustit? Två.

 

VEM:

80. Vill du kyssa nu? Ingen speciell.

81. Ska du träffa imorgon? Min familj kommer jag att träffa och sen får vi se, har tänkt gymma.

82. Sjöng du senast för? Mig själv haha.

83. Hade du senast en MSN-konversation med? Oj det minns jag inte, kan knappt minnas vad jag åt till middag igår så hur ska jag kunna minnas något som skett för månader/år sen.

84. Spelade du tv-spel med senast? Amanda och Fez tror jag.

85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? Ingen.

86. Vill du kasta en sten i huvudet på? Folk.

87. Förtjänar att dö? Jag vet inte.

89. Vill du sova brevid inatt? Inatt vill jag och ska jag sova ensam.

 

VAD:

90. Gör dig glad? Förfester.

91. Gör dig ledsen? När jag tänker på allt jag saknar.

92. Vad vill du helst göra nu? Resa till något annat land, ligga på stranden, ta en drink och bara vara.

93. Önskar du att du slapp göra? Jag vet inte.

94. Vill du ha nu? Ett nytt mobilskal.

95. Önskar du dig i födelsedagspresent? Jag vet inte, kanske tredje hungergames-boken så jag får reda på vad som händer, catching fire filmen slutade så spännande.

96. Längtar du till? Inget speciellt datum för tillfället, kanske min 20årsdag såfall.

97. Tycker du om dina betyg? Mina betyg var väldigt bra, många mvg och vg.

98. Ångrar du i ditt liv? Det är klart det finns mycket nu i efterhand som man önskar att man gjort annorlunda, det är inte ens någon ide att börja skriva, då skulle det aldrig ta slut, haha.

99. Är det bästa som har hänt dig? Jag tror faktiskt inte det har hänt än.

100. Varför gjorde du detta? För att jag hade lust.